czwartek, 31 maja 2012

DLA WSZYSTKICH DZIECI

To moje życzenia dla Was z okazji Dnia Dziecka.
(kliknij w trójkącik na dole)


środa, 30 maja 2012

O dorosłych...

Wiersze nie muszą być nudne! Dzisiaj w klasie IV uczniowie próbowali udawać dorosłych. Inspiracją był wiersz pt. "Dorośli i kłopoty". W scence pantomimicznej odważyli się wystąpić: Natalia, Bartek, Ada i Monika. Trzeba było zagrać "coś" takiego:
"Czasem Dorosły
Wraca do domu
I nic powiedzieć
nie chce nikomu (...).
Siedzi
Milczący,
Wsłuchany
W ciszę (...).
Nie widzi nieba
Ani gwiazd złotych...
DOROŚLI CZASEM
MAJĄ
- KŁOPOTY! (...)"
Scenki czasem nas rozśmieszały, ale trudno wczuć się w DOROSŁEGO Z KŁOPOTAMI, gdy jest się BEZTROSKIM DZIECKIEM.

piątek, 25 maja 2012

Konkurs czytania ze zrozumieniem

Ostatnio trochę zaniedbuję swój blog, a to z powodu wielu obowiązków związanych z przygotowaniem konkursu czytania ze zrozumieniem "Czytam, więc wiem". Konkurs odbył się wczoraj. Startowało w nim 23 uczestników z 12 szkół. Duża konkurencja! Nas reprezentowały : Karolina Stokowy i Martyna Golda. Karolina zdobyła 47 punktów i zajęła VI miejsce, Martyna - 44 punkty i miejsce IX. Ogółem miejsc było XVIII, więc myślę, że nasze dziewczyny wypadły całkiem dobrze.


Wszyscy uczestnicy konkursu.

sobota, 12 maja 2012

Nasz "Pinokio"

Dziewczyny, spisałyście się na medal, choć do ostatniej chwili, nie ukrywam, miałam trochę wątpliwości, czy to się uda. Konferansjerki - debiutantki: Ada i Julia zachwyciły mnie, dykcja pozostałych aktorów bez zarzutu, Michasia, Natalia i Klaudia nie zawiodły, tak jak na konkursie. Super! Wiem, że dzieciom oglądającym nasze przedstawienie bardzo się podobało, a to na pewno szczera opinia, bo gdyby była nuda, też by to powiedzieli.





Wiedza z ... biblioteki

 Ostatnio rozmawialiśmy sobie o różnego rodzaju książkach - encyklopediach, słownikach, książkach do czytania. Pamiętacie, że zaskoczyło Was pytanie o Henryka Jordana czy też odkrywcę bieguna południowego. Jak dobrze, że to, czego nie wiemy, możemy sprawdzić w encyklopedii lub słowniku! Mam nadzieję (są pierwsze oznaki Waszego zainteresowania), że sięgniecie po którąś z książek, jakie polecałam do przeczytania.

Dla przypomnienia, zamieszczam poniżej okładki tych książek, a już zamówiłam następne...




Europa i ortografia

W klasie piątej poznaliśmy ważne i przydatne reguły ortograficzne, jak np. tę, że po samogłoskach nie piszemy -ji, tylko -i, np. szyja - szyi, nadzieja - nadziei, knieja - kniei, żmija - żmii
oraz drugą, która mówi, że jeśli w M. rzeczownika zakończonego na -ia słyszymy -ja, to piszemy podwójne -ii, np.akademia - akademii, seria - serii, energia - energii.
Zamieszczam prezentację z ćwiczeniami z lekcji, a przy okazji można zobaczyć  przepiękne krajobrazy, no i trochę zdobyć wiedzy o położeniu różnych państw, ich ukształtowaniu, zabytkach i kulturze.